PDA

View Full Version : RED in Denmark

Henrik Kolind
10-13-2007, 09:06 AM
Just wondering how many REDs might have been ordered from Denmark. I'm strongly considering buying one, but as we mostly do post-production I would like to just get in touch with someone who's ordered already so that I could start learning how to work with the footage in the best possible way.

Tony Lorentzen
10-13-2007, 09:29 AM
I know of at least 6-8 cameras (including my own) that are coming to Denmark. I've talked to some of them to set up a RED rental network in Denmark so we're able to help each other out if (hypothetically, of course) a camera malfunctions during a production.

BeoFilm
10-24-2007, 12:37 PM
We (www.beofilm.dk) have a relatively low reservation number (right after RED stopped giving out reservation numbers) and would sincerely like to get in touch with other RED reservation holders in DK when the first cameras starts flooding in.

Anders Holck
10-24-2007, 01:19 PM
a relatively low reservation number (right after RED stopped giving out reservation numbers)

He he, det er da vist ikke et lavt nummer så :-)
Tror der er mindst 12 reserverede kameraer herhjemme der har under nr. 1000 og der burde være mindst 6 stk. under nr. 500.

Det bliver spændende at se hvor hurtigt kamera produtionen kommer op i hastighed hen over nytåret...

Fredrik Callinggard
10-24-2007, 02:28 PM
Jag har #521 och kommer ha min i Danmark med full utrustning + att jag kommer ha anamorfika gluggar också. Tyckte det var dags att Skandinavien har ett sätt också.

Fredrik Callinggård

Anders Holck
10-24-2007, 02:44 PM
Cool, men hvad er det lige at "anamorfika gluggar" er?

Steen Dongo
10-24-2007, 04:35 PM
We (www.beofilm.dk) have a relatively low reservation number (right after RED stopped giving out reservation numbers) and would sincerely like to get in touch with other RED reservation holders in DK when the first cameras starts flooding in.

Ja, vi skulle vist ha' haft vores (no. 229) en gang i Juli måned. Jeg troede fuldt og fast på datoen (ret naivt, ik' ? :) ) Tabte et væddemål til Panasonic i Norge på det ;-) Nu hedder shipping datoen efter d. 10.12.07. Men så længe de bliver ved med at forbedre kameraet kan jeg leve med det. Vi har en kortfilm, der skal optages på RED i november, så vi må ud og leje os frem !!

Jeg tror sågar det var undertegnede, der (før jeg druknede i produktioner) foreslog, at vi burde lave et uformelt online netværk, med det formål at kunne hjælpe hinanden i krisesituationer (Dongo's law no.01: Murphy was a bloody optimist.) Men også for at finde ud af hvem, der ligger inde med hvad, så vi kunne supplere hinanden med accessories, glas, og hele sæt til flerkamera setups. Jeg nævnte det for Anders Holck & TLorenzo på IBC. Jeg vil stærkt foreslå at staffetten overgår til TLorenzo for videre effektering. Han har såvidt jeg kan fornemme stor erfaring i udvikling af sådant et forum. Må jeg forslå at vi evt. overvejer at inddrage vore tidligere kolonier nord og øst for os ? Jeg tror kun der kan komme noget godt ud af det. Jeg har lagt en føler ud i både Norge og Sverige og såvidt jeg kan bedømme, er der interesse.

cheers

Steen Dongo
Dir. & Prod.

PICTUREWISE FILM
Filmbyen 23
Aarhus

Gunleik Groven
10-24-2007, 10:40 PM
Dette høres bra ut.

Så forøvrig en Red vs 35mm test i Bergen på mandag.
Jeg har lagt en rapport ut i "det norske" forumet.

mvh:
Gunleik

Jens Jakob Thorsen
10-25-2007, 07:04 PM
Lad mig oversætte fra svensk film slang: Anamorfika:Anamorphiske. Gluggar: slag for briller/skår...læs optikker.
Jeg har iøvrigt også en reservation til februar/marts dvs lige omkring 2K

Jeg har arbejdet som filmfotograf i 17år(reklamefilm/ musikvideoer/spillefilm/TVserier)her i DK og i resten af verden, men har aldrig hørt om nogen af jer???
(Det kan selvfølgelig også være jeres REDusernavne der snyder mig)
Hvem er I og hvad laver I?

Kunne det være sjovt lave en ca liste af kommende REDejere i DK?(Anders du virker vældig informeret)

Jeg prøver at starte(venligst correct me if I'm wrong):
Anders Holck
Kolind
Blixt 2stk(udlejning)
Duckling(High end post facility)
Beofilm
Steen Dongo
JJ(mig selv)
Fredrik Callingård(High end int instruktør/DP)
Andre?

Hvis der er nogle af jer der kunne være interesserede i at lave et lille udlejningsfirma med mit og Fredriks REDkameraer hvor I/du står for service og support mod en klækkelig procentdel, så kontakt mig på mail.
Fredrik og jeg regner med at bruge vores kameraer selv ca 50dage om året når vi ikke skyder film. (Ahh hvor jeg glæder mig til at slippe for den satans Pro35 forsats her i Danmark)

Tony Lorentzen
10-26-2007, 07:15 AM
Du kan tilføje mig til listen. Selvom jeg hverken er et "etableret" navn i film & tv-branchen herhjemme har jeg arbejdet med (primært) video i 4-5 år efterhånden - samt en del for 12-15 år siden.

Fredrik Callinggard
10-26-2007, 08:48 AM
Jag har aldrig skjutit något annat än film, förutom en gång då jag sköt på Thomson Viper. Det var ok men inte särskilt spännande, mest krångligt. Men jag måste säga att jag ser fram emot RED för den verkar vara vad vi väntat på. Jag försöker ordna upp en "high end" RED utrustning med bara CINE gluggar. Jag har redan ordnat en "full on" FCP suite med 2K broadcast color grading monitor och håller på med en realtime playback i HD lösning (jag tror inte att reklam och långfilm vill riskera att radera tagningar för playbackens skull) + en back-up lösning som håller.

2007 blir bästa julen i mitt liv :sorcerer:

Steen Dongo
10-26-2007, 05:22 PM
Jeg ved at Company i Aarhus også har bestilt et.

Vi vil leje vores ud gennem MedieTek I Aarhus, der også har bestilt et. Om det også skal lejes ud gennem Cinecast qua forbindelsen til MedieTek har jeg ikke helt styr på endnu. Men det bliver sgu' sjovt at sætte vores Cooke Zoom foran noget andet end celluid :)

Vi regner selv med at lægge beslag på det i 3-4 måneder om året, afhængig af vor mange af de fiktions projekter og længerevarende dokumentarfilm, vi har i støbeskeen, som så bliver til virkelighed.

Og så kan jeg altså næsten ikke vente med at få hældt nogle .r3d filer i Scratch.

Fint med listen JJ - så er vi jo i gang :)

smil fra

Steen Dongo

Dir. & Prod.

PICTUREWISE FILM
Filmbyen 23, 4 sal, sydøst
8000 Aarhus C
VOX: +4586199848
MOB: +4520836320

Lad mig oversætte fra svensk film slang: Anamorfika:Anamorphiske. Gluggar: slag for briller/skår...læs optikker.
Jeg har iøvrigt også en reservation til februar/marts dvs lige omkring 2K

Jeg har arbejdet som filmfotograf i 17år(reklamefilm/ musikvideoer/spillefilm/TVserier)her i DK og i resten af verden, men har aldrig hørt om nogen af jer???
(Det kan selvfølgelig også være jeres REDusernavne der snyder mig)
Hvem er I og hvad laver I?

Kunne det være sjovt lave en ca liste af kommende REDejere i DK?(Anders du virker vældig informeret)

Jeg prøver at starte(venligst correct me if I'm wrong):
Anders Holck
Kolind
Blixt 2stk(udlejning)
Duckling(High end post facility)
Beofilm
Steen Dongo
JJ(mig selv)
Andre?

Hvis der er nogle af jer der kunne være interesserede i at lave et lille udlejningsfirma med mit og Fredriks REDkameraer hvor I/du står for service og support mod en klækkelig procentdel, så kontakt mig på mail.
Fredrik og jeg regner med at bruge vores kameraer selv ca 50dage om året når vi ikke skyder film. (Ahh hvor jeg glæder mig til at slippe for den satans Pro35 forsats her i Danmark)

Anders Holck
10-28-2007, 03:42 PM
Lidt til listen:

Anders Holck (2 stk)
Sonne film (1 stk)
EBH (2 stk)

Ved ikke hvor mange der bare har lagt en reservation for en sikkerheds skyld, og hvor mange der gerne vil satse på at få dem brugt/udlejet...

Men som JJ siger, ville det være dejligt at få Pro35'eren gemt væk...

Tony Lorentzen
10-29-2007, 05:21 PM
Jeg er i øvrigt helt frisk på at udvikle et redrental site for os danskere (og evt. også andre skandinaver). Måske var det en idé at vi satte os ned og fik et fælles aftalegrundlag på plads så alle kameraer bliver udlejet under samme forhold. Der er også nogle forsikringsmæssige ting der skal tages højde for i forbindelse med udlejning så måske vi skal tage en snak med medietek/cinecast om muligheden for at udleje gennem dem?

Gunleik Groven
11-11-2007, 08:30 AM
Er det for øyeblikket levert nogen Red i Danmark?

Ser etter et at leie (muligens).

Er i kontakt med camalot i Amsterdam, men om der er et nærmere Norge, ville det og være interessant.

mvh:
Gunleik

Fredrik Callinggard
11-11-2007, 09:22 AM
Inget i Danmark än men Dagsljus sverige borde fått sina.

Jens Jakob Thorsen
11-11-2007, 09:55 AM
Hej..
Hvad og hvem er cinecast. Er Michael Tøt indvolveret?

Anders Holck
11-11-2007, 10:05 AM
Kender ikke precist hvem der står bag, men Michael Tøt (Tidligere EF Rental) & Søren Pedersen (Medietek) er med.

tobias borup
11-11-2007, 02:41 PM
Jeg har også reserveret et. Det er mest til personlig brug, så det vil godt kunne lånes eller lejes ud i perioder.

Det lyder som en god idé at slå pjalterne lidt sammen her i norden...
mvh tobias

Jens Jakob Thorsen
11-13-2007, 12:54 PM
Liga DK Listen revised:

Anders Holck 2stk (udlejning?)
EBH 2stk (udlejning)
Blixt 2stk(udlejning)
Kolind
Duckling(High end post facility, nok ikke til udlejning)
Beofilm
MedieTek
Steen Dongo
JJ(mig selv)
Tobias Borup

14 stk! det er vist nok til lille DK

Fredrik og jeg er iøvrig ved at samle et sæt dejlige anamorphiske optikker samt et sæt gamle dejlige Cook Speed Panchros som vi tror vil klæde RED godt til high end jobs.

Vh
Jens Jakob DFF

Tony Lorentzen
11-13-2007, 04:13 PM
Du glemte mig (igen).

BeoFilm
11-16-2007, 07:53 AM
@Jens Jacob: Dine anamorfiske optikker vækker vores interesse.

Kan du kaste lidt lys over dem; specifikationer og mærker, hvor du har skaffet dem, 35 eller 16 mm? Påtænker du at de skal udlejes?

Mvh / Morten fra Beofilm

Jens Jakob Thorsen
11-16-2007, 02:10 PM
Liga DK Listen revised(Undskyld Tony):

Anders Holck 2stk (udlejning?)
EBH 2stk (udlejning)
Blixt 2stk(udlejning)
Kolind
Duckling(High end post facility, nok ikke til udlejning)
Beofilm
MedieTek
Steen Dongo
JJ(mig selv)
Tobias Borup
Tony Lorentzen

15 stk! det er vist nok til lille DK

Anamorphiske optikker:
16mm anamorphisk eksiterer stort set ikke, da anamorphiske optikker er baseret på det gamle 35mm Academy format dvs 4:3 el 1:1,33 hvor de maser(squeeze) et 1:2,35 in på et 1:1,33 negativ med en x2 faktor, hvorefter det bliver unsqueezed af bioprojektoren til 1:2,35
Dvs en 50mm ana svarer til en 25mm på standard35mm

Soderberg skyder iøjeblikket på ana med RED

Man ud nytter kun et 1.1,33 område af chippen og ender derfor kun med
en ca 2,6-2,8K opløsning.(Du kan selv prøve at lave en udregning af 1:1,33 minus 1:1,77)
til gengæld får man de for RED hårdt tiltrængte anamorphiske karakteristika
: En lidt mere "Hollywood" optik med ovale flares og et mere filmisk look

Ja de er også til udlejning:
Japanese TOYO made from TOYO factory (they make Mamiya lenses) in collaboration together with Cooke Taylor Hobson it's a 32, 50, 100, 200mm
Brand new lomo lenses 22, 32, 35, 50, 75, 100, 150
Elite zoom 100-300mm
Cooke zoom 50-500mm
Fredrik har købt dem i Rusland og Japan.
De er iøjeblikket ved at få PL mount

Vh Jens Jakob

BeoFilm
11-17-2007, 03:12 AM
Interessant! Det er meget muligt, at vi bliver leje-kunder hos jer.

Det fremgår ikke helt tydeligt om det er adaptorer, eller om der er tale om hele optikker? Er jeres Elite og Cooke zooms med rear ana adaptorer?

Ja, det er jo essentielt for at få den rigtige (stor)filmiske Scope følelse. For min skyld må optikkerne gerne være lidt mindre end optimale, så man kan fornemme strækket tydeligere.

Mvh / Morten

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 04:36 AM
Morten

Oroa dig inte. Nästan alla zoomar är rear end attachments vilket också de här är.
Jag har varit DP i ca 15år nu och jag har filmat mycket med anamorfiskt.
Mina favorit gluggar är Panavision C-series och de är less than perfect. Våra gluggar har ca 100 lines i mitten vilket betyder att de är väldigt skarpa men coatingen är så att vi får de fina flares vi vill ha :sorcerer: . Flares kommer dock att vara mer åt det blå hållet som Hawks och E-series. C-series är mer rosa (Blade Runner, Alien). Hawks och e-series är mer blå (Terminator etc). Det är för att Lomo´s är i stort sett Hawks, de två är identiska i glaset, inuti gluggen så att säga.

Toyo´s linserna har jag inte kunnat kolla än så jag kommer tillbaks med dem men de borde vara mer gul rosa som c-series. Det grundar jag på att de är hälften Mamiya och hälften Cooke.

fredrik

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 07:45 AM
Att de är 2.6-2.8K och inte 4K betyder inte så mycket om du tänker på att alla digitala film projectorer i biograferna är bara 2K idag.

Också glöm inte att du förlorar ca 6-10mm på linserna. Vilke betyder att 32 är en 38mm = 19mm på 35

BeoFilm
11-17-2007, 08:20 AM
Tusind tak for info, Fredrik. Skønt at du har købt dem og vil leje dem ud.

Er der ikke væsentligt mindre flare når adaptoren er rear end monteret?

Du har ret i, at tabet i opløsningen ikke betyder så meget. Har du (eller andre) indsigt i hvilket DI post workflow der er bedst ved anamorfisk optagelse hvis visningen foregår digitalt på HDSR. Unsqueezer man i online eller sætter man anamorfiske optikker på fremviseren? Barco-fremvisere f.eks er jo ikke i academy og HDSR er 16:9.

Mvh / Morten

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 10:38 AM
Morten,

Zoom gluggar i huvudtaget har sämre flares och så är fallet med anamorfiska också. Jag skulle säga att runt 50mm ger bäst flares, vilket är runt 25-50mm området som oftast är bäst för 35mm film kameror. När det gäller rear-end attachments så är många Panavision gluggar byggda på den ideen. Det är oftast distansen i gluggen som är faktorn till hur stor flaren blir. Ju mindre "barrel" desto större flare. De-squeezer arbetar jag på just nu. I Post efteråt är det lätt. Det finns standard knappar i RED Cine, men så är ju inte fallet på inspelning. Jag har lite olika varianter som erbjuds och det kommer va fixat snart. Har också info att RED funderar på att bygga in det i software.

fred

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 10:42 AM
Sorry forgot!

Du un-squeezar i RED Cine som jag sa om det ska ut på band och i dagens läge så behåller du nog det formatet. Annars så arbetar du med det som du gör med 16:9 och låter det unsqueeze i slutändan. Men jag tror att du unsqueeze i RED Cine till 16:9 format och sen jobbar på det.

fred

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 10:43 AM
Bara så att ni vet. De kommer servas och fixas på ARRI London så de kommer vara i topp skick.

Fredrik Callinggard
11-17-2007, 07:46 PM
Sorry me again :biggrin:

Här är lite info

LOMO

These are Russian lenses. It's important to make a distinction between the old square Lomo's, and the newer round Lomo's. They're two completely different designs. The older ones had the anamorphic element in front of the spherical assembly, making them breathe and weave quite a bit. ‘Andrei Rublev’ among others was shot these lenses.

The newer round ones have the anamorphic elements in between the spherical assemblies, making them breathe very little. They are very good lenses, although not quite comparable to modern anamorphics like the Primos, although they're close to the Hawk's. They are a bit lower in contrast as well. The 100m and 150mm are the 75mm with an extender added at the back. Beware of the newer 35mm, it distorts too much, besides being big and heavy. In fact, it's the one occasion where the nimble old Square 35mm has a slight upper hand (VI HAR DEN OCKSÅ).

Lomo Round Front Anamorphics
Focal length Stop Min. Focus Weight
22mm T3.4
30mm T3.2
35mm T2.4 3’3”
50mm T2.4 3’3”
75mm T2.4 3’3”
100mm T3.2
150mm T3.4

BeoFilm
11-18-2007, 02:16 AM
Det ser lovende ud. Lad os håbe at RED indbygger en unsqueeze-funktion til preview under optagelse.

Skal der bruges en særlig matte box til 22 mm eller kan en MB20 med 4 x 5,65 bruges?

Mvh / Morten

Fredrik Callinggard
11-18-2007, 02:22 AM
MB14 men vi kommer ha den.

Fredrik Callinggard
11-26-2007, 09:15 AM
Update på linser

Vi kommer också ha en 100-1000mm anamorphic zoom

fullt set av Elite primes 10-300 + 17-35, 24-85 and the 120-520mm zoom

Panasonic HD LCD broadcast monitor

Som ni ser så börjar det bli ett bra upplägg.

Fredrik Callinggard
11-26-2007, 10:20 AM
Sorry glömde en 2000mm anamorphic

Jens Jakob Thorsen
11-26-2007, 10:22 AM
Vi glæder os til de første tests!

Tony Lorentzen
11-26-2007, 11:55 AM
Meget spændt på at se tests på Elite optikkerne...

Steen Dongo
12-29-2007, 10:03 AM
Så er vores kamera på vej. Og med den hastighed de shipper lige i øjeblikket, går der vist ikke længe før I andre får jeres også :)

Det bliver et spændende 2008 !

Håber alle får et godt og interessant nytår :)

Tony Lorentzen
12-29-2007, 10:08 AM
MEGET spændende, Steen. Giv lyd fra jer når I har fået muligheder for at teste og lege! :-D

Anders Holck
12-29-2007, 10:48 AM
Hmm, så er det vel i teknisk forstand ikke en december levering hvis det først ankommer i næste uge :devil:

Men fuck det er da' for spændende!

Steen Dongo
12-29-2007, 02:48 PM
Jeg tror de anser det for leveret, når det har forladt Orange County, CA. :)

Men ja.... det er sgu' spændende. Og de første forespørgsler ruller ind inden vi overhovedet har så meget som set stumperne endnu!

Ked af at vi ikke fik prøvet det af på vores kortfilm - vi måtte også droppe SI-2K, da det heller ikke var helt klar endnu, men så fik vi testet HPX3000 istedet med hele striben af DigiPrimes. Og det ser altså heller ikke dårligt ud, sku' jeg hilse at sige. Jeg kan i hvertfald ikke se nogensomhelst grund til at skyde på F-900 eller F23. De 10bit fornægter sig ikke og glasset er altså ubetinget det bedste jeg har set til HD.

Men nu er det så RED det handler om - med alt hvad deraf følger: Hvem skal man uddanne til DIT / DAS - backup spørgsmål .... og bla, bla, bla :)

Spændende. Jeg skal nok råbe op når vi er klar til at kaste os over gearet :)

Godt & interessant nytår til alle :)

Tony Lorentzen
12-29-2007, 08:15 PM
Hvem shipper de kameraet med, hvad har I måttet betale for forsendelsen - og ved I noget endnu om hvordan udstyret bliver fortoldet når det ankommer til danmark?

Jeg hørte godt rygterne om at I måtte droppe SI-2K - det var Søren fra Medietek vel ikke så vild med? Så vidt jeg kan forstå er han en ret varm fortaler for SI-2K.

Mon man skulle kigge over til Århus snart... ? ;-)

Hyg jer!

Steen Dongo
12-30-2007, 07:35 AM
Jeg tror det var DHL eller TNT. Kan ikke lige huske det. Jeg mener forsendelsen var småpenge: $600,- Ikke voldsomt i betragtning af hvormange kolli der skal over dammen.

(Edit: Det bliver sendt med Fed-Ex.)

Vi var ligeså kede af det som Søren var !! Det var ikke et spørgsmål om, at SI-2K kameraet ikke virker eller laver fantastiske billeder, for det gør det !!
Det var kun et spørgsmål om, at præcis da vi skulle skyde, var monitorerings mulighederne ikke helt klar. Der var kun playback via Viewfinder LCD monitor (altså ikke via ekstern monitor) og der var ingen preview monitor enabled når man optog. Det er vist kommet på siden da. Tilgengæld er der en fantastisk optisk P+S viewfinder. Men da vi virkelig havde brug for at kunne monitorere, både under optagelserne og under playback - og ikke mindst - havde en virkelig hæftig skudplan, var både vi og Søren enige om, at det nok var lidt for presset.

Jeg kan ikke understrege nok, at den support vi fik fra Søren og Medietek - før og under hele produktionen - var til UG med kryds og slange. Men det er den dybest set altid. Det ER altså fedt at arbejde sammen med nogen, der er parat til at gå de ekstra kilometer når lortet virkelig brænder på ! :)

Vi har temmelig travlt i de første 2 uger af januar med både optagelser & post, så det er desværre begrænset hvor meget vi når at rode med RED. Da det er MedieTek, der kommer til at udleje det for os, ryger det nok ned til dem, så de kan begynde at teste og lege lidt imedens :)

Steen Dongo
01-03-2008, 06:12 AM
Så er vores kamera RED-ONE NO:229 landet.

Og vi ku' jo selvklart ikke vente med at samle skidtet og lave de første optagelser. Her er lidt billeder af Steen Linde med kameraet & en 18-50mm på. (Taget med mobiltlf.)

Indtil videre ser det hele ud til at fungere, som annonceret :) Bliver sjovt at hælde noget i Scratch og se hvordan det ser ud.

Vi er på vej på optagelse, så fortsættelse følger snarest.

Tony Lorentzen
01-03-2008, 02:38 PM
Tillykke med kameraet, Steen (og Steen). Det ser spændende ud - mildest talt! :D

Kan du oplyse noget om hvordan kameraet blev fortoldet og hvordan processen var desangående? Tænker bare på hvor besværligt det var etc.

Steen Dongo
01-05-2008, 05:43 AM
Hej T :)

Det er så vidt jeg kan se ikke specielt besværligt, (so far :)

Vi har som firma fået en import registrering hos Told & Skat. Den følger CVR. nummeret. Det skulle vist køre rimeligt automatisk. Jeg prøber lige at chekke hvordan det foregår hos vores økonomi-mand :)

Alt kom i 3 store kolli. Papkasser med en masse småkasser indeni. Godt beskyttet af skum og bobleplastik.

Ingen EVF og Harddiske / RED RAM disk endnu. Det følger senere. Det samme gør også et datterkort til I/pins på PL mount.

Steen Dongo
01-24-2008, 09:16 AM
Vi har fået RED DRIVES :)

Fungerer fint. Virker solidt bygget. Der skal muligvis eftermonteres nogle gummistykker på siderne, da de klaprer en smule når de er sat i RED Cradle og man bevæger sig rundt. Men nu er de jo heller ikke beregnet på, at man fiser alt for meget rundt. Men alt i alt er det rart, at kunne køre 2.5 time på ét drev :)

Steen Dongo
02-12-2008, 10:06 AM
Hejsa til alle RED interesserede:)

Her er invitationen til vores “Store Legedag” i Århus med RED DIGITAL CINEMA CAMERA, APPLE & ASSIMILATE SCRATCH:

http://medietek.dk/MT_infusions/tilbud&produktnyt.php

Skynd dig at tilmelde dig hvis du en interesseret.

4K (& 2K) DIGITAL CINEMA WORKFLOW

Hype har der været nok af ! Nu er tiden kommet, hvor du selv får chancen for at se, hvor meget der er fiktion eller fakta omkring RED Digital Cinema Camera. MedieTek & Picturewise Film inviterer, i samarbejde med Filmby Århus, til en legedag, hvor du får mulighed for at se, røre & filme med landets første RED 4K kamera (nr. 229). Det er ikke nogen hemmelighed, at vi dårligt nok selv har nået helt ud i hjørnerne af, hvad kameraet kan præstere endnu, men nu får du altså chancen for at være med til at undersøge mulighederne. Du får lejlighed for at stille alle spørgsmålene og vi vil efter bedste evne forsøge at afdække hvad vi har lært indtil nu.

Ingen optagelser uden at klippe - klistre bagefter. Vi vil på dagen give vores bud på en farbar måde at behandle de enorme billeder på. Til den ende får vi hjælp af Erling Teig fra Apple Nordic, som vil vise hvordan RED billederne klippes i Final Cut Studio. Conform af klippelister fra FCS og colorgradingen af native rå REDCODE filer vil blive demonstreret i Scratch fra Assimilate Inc., der kan håndtere hele processen frem til færdige afleveringsformater. Vi monitorerer via Cinetal monitors.

Skynd dig at tilmelde dig til arrangementet, der foregår i:

Filmby Århus, Studie 2
Torsdag d. 28.02.08 fra kl. 11.00 – 17.00

Da der ikke er ubegrænset plads vil tilmeldingerne blive håndteret efter først til mølle princippet og de hurtigste får besked via e-mail.

Vi glæder os til at lege med jer :)

Tony Lorentzen
02-13-2008, 08:04 AM
Tilmeldt! Glæder mig til at lege med jer :-)

thecompany
02-20-2008, 10:09 AM
Så er RED no. 427 på plads hos thecompanyfilm i Århus.

Vi er godt igang med at lave vores egne tests med kameraet,
og indtil nu, så kan vi kun sige, at det er et fuldstændigt vanvittigt
kamera, som laver så flotte billeder, at man tror det er løgn..

Men vi vil også gerne have andre til at teste kamera´et, så vi
søger et par gode seriøse projekter/fotografer
som kan hjælpe os med at teste kamera´et.

Vi vil gerne have testet RED på nogle "rigtige" produktioner, hvor der er mulighed
at lave nogle flotte billeder og lege lidt med de forskellige features i kamera´et
Så skal du til at skyde for eksempel en musikvideo eller reklame,
så kan det være at det er dig som skal låne vores RED kamera
incl. RED objektiver uden beregning en dag eller to.

Send os en mail eller ring, hvis det måske er noget for dig.

the company film
claus frandsen
86185777/41195777
thecompany@thecompany.dk

Iøvrigt er the company film´s RED klar til udlejning fra 1. marts....

http://www.reduser.net/forum/uploaded/1822_1203531338.jpg

Anders Holck
02-20-2008, 01:58 PM
He he, Cool

Tony Lorentzen
03-02-2008, 01:28 PM
Hej Steen og andre. Tak for et par hyggelige timer. Jeg smider et par billeder op som jeg tog - tog I selv nogle der bliver lagt online?

Jens Jakob Thorsen
03-10-2008, 01:46 PM
Hej alle!
Håber I nyder jeres kameraer
Jeg skal skyde en reklamefilm med Fredrik(og hans RED 521)
RED har ikke leveret 1 stk topmount og mest vigtigt 1 stk Element Technica ARRI 19mm baseplate.
Vi skyder i Schweitz d13 Marts i DK d17 og mest vigtigt fra den 18 til d24 i Cuba.
Er der nogen der har disse ting og vil være villig til at leje dem til os?
Venlig Hilsen
Jens Jakob Thorsen

Tony Lorentzen
03-11-2008, 04:48 AM
Hej alle,

Så er reduser.dk så småt oppe at køre. Jeg har fået lagt et forum på sitet på adressen http://reduser.dk/forum

Indtil videre har jeg bare oprettet nogle standard forums til almen diskussion men lad os sammen være med til at udvikle sitet til at blive endnu bedre. Forslag og idéer modtages med kyshånd :-)

Mail evt. til mig på tony snabela reduser punktum dk.

BeoFilm
04-18-2008, 08:14 AM
Vi er på udkig efter brugte eller nye (som kan leveres straks) Ultra Primes eller Super Speeds fra 14 til 50 mm. Cooke S4 kan også have interesse.

Er der nogle af jer danske Redbrugere der kan give et hjælpende råd til hvor disse kan skaffes?

Mvh / Morten, Beofilm

thomasfrank
04-28-2008, 01:21 AM
Sonne Film A/S har netop modtaget RED kamera nr. 1130.

http://www.sonne.dk/ (http://www.sonne.dk/)

BeoFilm
06-10-2008, 11:55 AM
Beofilms RED-pakke er nu gennemtestet og klar til udlejning. Det samme gælder vores RED post-workflow, der sikrer højeste kvalitet og datasikkerhed.

Vi udlejer desuden ARRI MB-20, ARRI FF-4, 19 mm ET/ARRI base og andet nødvendigt tilbehør.

Kontakt os for nærmere info og priser.

www.beofilm.dk

Frank Laungaard
07-21-2008, 03:54 AM
Hej Tobias,

jeg giver et svar her til dig. Vi er et lille filmcompany under opbygning i DK. Vores formål er at lave dokumentarfilm, reklame og spillefilm. Vi har nogle aftaler med samarbejdspartnere (bl.a vedr. optikker) og vi har bestilt et red kamera. Men det er desværre et højt nr. #4167. Det er meget muligt at vi får brug for et red kamera til produktioner, geologiske ekspeditioner ol., før vi får vores eget. Kan vi få en aftale med dig, evt via lån, samarbejde eller bytte ol. - Lad os snakke om det!

vh Frank Laungaard e-mail: frank_laungaard@comxnet.dk
på vegne af Martin Laungard og Carsten Skaarup
------

Jeg har også reserveret et. Det er mest til personlig brug, så det vil godt kunne lånes eller lejes ud i perioder.

Det lyder som en god idé at slå pjalterne lidt sammen her i norden...
mvh tobias

Tony Lorentzen
07-21-2008, 04:00 AM
Hej Frank - der er en del, der udlejer RED herhjemme efterhånden - bl.a.: Red Rental (http://redrental.dk), Picturewise (gennem Medietek (http://www.medietek.dk)), Beofilm (http://www.beofilm.dk), EBH (http://www.ebh.cc) og mig selv (http://www.kinema.dk)(gennem samarbejdspartner).

Tony Lorentzen
09-19-2008, 03:15 AM
Jeg modtog mit RED her i slutningen af august og det er nu klar til udlejning i forskellige konfigurationer og med forskelligt tilbehør. Der er link til mit website i bunden af min signatur. Bemærk det specielle oktober/november "tilbud" :)

Sidney L. Plaut
09-19-2008, 08:13 AM
Sidney skal på listen.

Tony Lorentzen
10-01-2008, 04:25 AM
Halløj gutter - der er efterhånden ved at være meget lidt trafik på reduser.dk, så jeg vil meget gerne have feedback fra jer om jeg bare skal lukke skidtet ned eller om der skal ændres lidt på konceptet før det er interessant for folk at bruge?

Piotr Ryczko
10-05-2008, 02:18 PM
Vi er et flerspråklig team filmskapere som har base i Polen.
Siden vi er stasjonert i Polen er prisene våre veldig
konkurransedyktoge i forhold til Skandinavia.
For mer info les nedenfor og kontakt oss.

A team which has four projects on two REDs behind them. One of them a feature length movie by a renowned Polish film director.
We are already very experienced with the total workflow from preperation, through the principal photography up till the post production on REDs..
Our prices are unbeatably competetive.

RED #1435
RED #2496
2xBase Production Packs
2xLCD 5.6"
2xRED CF Module
25xCF cards
4xBattery Packs + 2xChargers
Matteboxes, Tiffen ND Filters and Arri + Technowvision Follow Focus
22" + 24" LCD On set Monitoring
all sorts of RED acessories for mounting + +

The Following lenses are available for rent with the camera:

6 Zeiss Superspeeds MK3 T1.2
5 LOMO Standard Speeds T2.1
5 Nikon Primes f1.3-f2.1
5 Canon Superspeeds T1.3
5 Zeiss Std Primes MK3 T2.1
5 Zeiss Std Primes Moviecam MK3 T2
4 Zeiss Std Primes Moviecam MK3 T2
1 Superscope T8 CPT with 7 lenses
1 Cooke zoom Cinevarotal 25-250mm
1 Cooke zoom Angenieux 25-250mm
1 Cooke zoom Angenieux 35-140mm
1 Lomo Anamorphic zoom 39-140mm

+ can also rent on earlier notice with:
Master Primes
Ultra Primes
Cooke S4

+ 2 x Macbook Pro with eSata Card and 2x4TB RAID5 Disk
and very knowledgable DIT on set.
for studio shoot an octo-core mac pro with 20TB Raid disks and 2x30"
Apple Cinema displays available.

please contact us at:
kontakt@kreativa-studio.pl
or call us at:
00 48 888 816 198

Tony Lorentzen
10-08-2009, 04:49 PM
Hvis der er nogen, der stadig holder øje med denne tråd så tilbyder jeg nu mulighed for at opdatere terminal-blokken på REDs batterier til den nye terminal-blok fra Switronix. Læs mere i denne tråd: http://reduser.net/forum/showthread.php?t=34141

Opdateringen af batterierne tilbydes til 400,- ex. moms og har I flere end 4 batterier og bor i Københavns området så henter jeg batterierne og afleverer dem igen uden beregning.

Oftest kan opdateringen af batterierne udføres fra dag til dag.

Kontakt mig via mail på battery snabel-a kinema punktum dk eller send mig en PM herinde.

Jesper Sichlau
10-12-2009, 01:02 PM
Hvordan køber I andre jeres kameraer? Er det med dansk afgift og hele møjet, eller tager I til USA og fragter det til Danmark, og i så fald hvordan?

Mvh. Jesper

Tony Lorentzen
10-12-2009, 02:03 PM
Jeg tror mere eller mindre alle bare bestiller fra RED.com og får det sendt. Selve kamerahuset er der ikke told på men der er på tilbehøret (skærme, diske etc.). Selve fragten er ikke slem hvis man tænker på vægt og størrelse på pakkerne - og at de bliver sendt over på et par dage. Tror jeg betalte $550-600 USD for forsendelse. Hvis du tager over og henter skidtet i LA så skal du betale Californisk skat og det får du kun tilbage hvis du deklarerer kameraet og vil have tilbagebetalt skatten. Tro mig - det er ikke det værd.

Jesper Sichlau
10-12-2009, 10:15 PM
Selve kamerahuset er der ikke told på men der er på tilbehøret (skærme, diske etc.).

Tak for dit svar Tony, ved du hvorfor der ikke er told på kamerahuset, og om det samme kommer til at gælde for 'the brain' - censoren på de nye kameraer?

Mvh. Jesper

Tony Lorentzen
10-17-2009, 05:36 PM
Ingen anelse - det afhænger af hvordan RED vælger at fortolde det, men umiddelbart giver det mening at de vil fortolde det på samme måde som nu hvor det står angivet til at være et still kamera (som der er 0% afgift på).

Anders_Mediateknik
11-09-2009, 05:04 AM
Nyhet!

Mediateknik AB är från och med idag Skandinavisk återförsäljare av Element Technicas produktsortiment.

Element Technica tillverkar smarta och specialanpassade tillbehör till bland annat RED och DSLR kameror.

Välkommen att ringa oss för pris och lagersaldo.
T: +46 8 7563230

http://www.mediateknik.se (http://www.mediateknik.se)

// Anders

Hans Magnus Kvåle
07-15-2011, 12:26 PM
Til våre Danske naboer, vi har Epic-M klar for utleie og er stasjonert i Trondheim.
Vi kan levere til Sverige og Danmark.

info@hmkfilms.com