Grymt!! Lycka till med din nya leksak förresten!! Och grattis :)
|
|
Grymt!! Lycka till med din nya leksak förresten!! Och grattis :)
Leden att behöva säga detta,
Men vi saknar grejer plus att red debiterat heeeelt fel.
Vi har betalat för mycket och inte fått allt vi beställt. Allt detta är trots att jag bett dom dubbelkolla min order ett flertal gånger men fick "I don't need to do that.. It's ok" Så mycket koll hade dom!
Kommer ta upp detta i huvudforumet då det verkar vara en hel del som har samma problem.
VA?!? Är det så illa att du inte ens kan test plåta nu?
Hur blev det förresten fel debiterat? Jag fick först en invoice och sen en "account statement" med deposits på. Det verkar som man får räkna av själv total summan på invoicen och det som redan betalats i accountet..
Ja det är så illa så vi inte kan plåta. Skulle skötit på söndag också bokat grejer och allt och så kom detta som ett slag i nacken. Det är nämligen basic production pack som fattas, och därför finns det inget batterimount och därför ingen ström. Surt!
Dom har restat EVF:en och en sladd. Sladden har jag fått så där stämmer det inte riktigt. Sen har dom debiterat 17500 för kameran + frakt 18000 USD. Men jag har ju lagt 1000USD i deposition som dom inte tagit i beräkning som jag fått betala en gång till. Dessutom så blir totalen när man tittar på skeppsedlen 29000USD medans vi momsat i tullen för 31000USD (De siffrorna stog ifrån shipment department). Vi har betalt 30000 USD (ink frakt) så det är liksom inga siffror som stämmer...
Jag ska sätta mig ner och räkna igenom allt och sen maila min kontakt.
Som sagt, jag bad min kontakt att dubbelkolla vad som skickades. Så att det absolut inte skulle bli fel. Fick bara "I don't need to do that It's ok" och ändå blev det fel. Så mitt tips till alla andra är att vara jäkligt noggranna och envisa med att dom ska dubbelkolla allting om ni inte vill sitta med fel eller utan gear.
Tjena Andreas...
Man kunde ju misstänka att något sånt alltid ska hända :( Jag väntar bara på att min lins inte alls är klar att skeppas när kameran gått iväg, så jag inte heller kan plåta direkt.
Jag reagerade också på att det inte var avräknat $1000 på camera bodyn i invoicen. Men såg att jag hade ett annat account där balance amount var -$1000 så jag antar att jag ska dra av den här summan av min totala summa.. Jag kommer betala på tisdag, så jag hoppas min sales rep hinner gå igenom de siffrorna..
Jag har mailat tullverket för att svart på vitt få dem att ge mig min tullkod, så jag kan hänvisa till det om det blir något strul vid intullningen. Som jag tolkar det blir det 4,9% eller 0% i tull avgift beroende på vilket humör de är på. Frakten ska iaf räknas av från tull hursomelst, den var ju på runt $600 så det är inga småpengar heller..
Vet du ungefär vad din wire-transfer kostnad blev? Jag kommer ha ca 2,000kr kvar efter min shoppinglista är betald, så jag lever på marginalerna just nu.
Här är första svaret från tullverket..
-------------------------------------------------------------------
Vad jag kan se har kameran en lagringsmöjlighet, vilket gör att den inte går på 8525 80 19 00.
Sedan om det går som punkt 2 eller 3 enligt nedan beror på om den har DV-in eller liknande.
------------------------------------
Kameror klassificeras olika beroende på dess funktion.
Se följande beskrivning och klassificering av fyra olika elektroniska kameror:
1. Digital stillbildskamera
Varukod 8525 80 30 00
Tullsats 0 %
2. Videokamera för rörliga bilder.
Kameran kan endast spela in det objektivet fångar in. Saknar DV-in eller liknande.
Varukod 8525 80 91 00
Tullsats 4,9 %
3. Videokamera för rörliga bilder.
Kameran har även en separat videoingång. Kameran kan alltså även spela in från ansluten
videobandspelare eller annan källa. Har DV-in eller liknande.
Varukod 8525 80 99 00
Tullsats 12,5 %
4. Televisionskamera.
Kamera som fångar bilder och skickar vidare utan att lagra dem. Webbkameror,
nätverkskameror och liknande.
Varukod 8525 80 19 90
Tullsats 4,9 %
------------------------------------------------------
Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss igen.
--------------------------------------------------------------------
Jag har skrivit att kameran egentligen uppfyller punkt 1, 2 samt 4. Och skrev lite mer info till dem.. Så jag väntar svar under dagen.. Iaf, är det 0% eller 4,9% som gäller!
Vår gick in under scenario 1.
Digital Stillbildskamera...
| « Previous Thread | Next Thread » |